Monday, August 2, 2010

Kenapa Saya Suka Ladybird?

Setiap orang mesti ada suka binatang. Aku sememangnya sukakan binatang lebih-lebih lagi kucing. Walaupun kucing itu tua aku masih mahu panggil beliau "baby,baby" Tapi ada sesiapa suka serangga tak? Kalau ada pun selalunya rama-rama lah kot kan? Itu pun dikalangan perempuan. Lelaki suka rama-rama? Hurm,tak salah (dalam nada kurang pasti)



Serangga apa yang aku suka?
Sejak kecil lagi aku tak tahu lah kenapa aku suka dengan ladybird. Suka main dengan ladybird. Kalau terjumpa aku akan angkat dan belai dia macam kawan. Mungkin sebab masa kecil aku ni pemalu. Tapi sekarang tak tahu malu lah pulak. Eh sambung,aku pemalu makanya tak ramai kawan bermain. Jadi aku suka cari ladybird untuk dibuat main.

Sekarang susah nak jumpa ladybird. Aku pun tak tahulah kenapa. Jadi aku terfikir alangkah seronoknya ada barang-barang dibawah sebagai penyeri hidup aku.

kalau ada anak nak dia pakai baju costume ladybird. Comel kan?
okey, memang sangat kanak-kanak. Tapi takpelah, anggap ajelah aku sedang bernostalgia zaman kanak-kanak aku.



Wow!!! Best kot kalau ada kasut macam ni. 

Teruja sangat tengok cadar tilam ni. Meriah dan comel.


Aku teringin nak ada Wolkswagon Beetle warna merah dan berbintik hitam. Sesuai dengan kereta tu. Kalau kereta lain macam kurang sesuai kot. Cuba kalau kereta Toyota Hilux warna merah berbintik hitam? hahahahaha.. Ok shadap Sophie.. Hah tula, kesimpulannya aku suka ladybird a.k.a ladybug. Dalam Bahasa Melayu pelik juga bunyinya. Cubalah cari dalam kamus. ;p

4 comments:

  1. haa, pa'an ske ladybird jugak! ;))

    ReplyDelete
  2. haha.fahmie punyer bantal lady tau.hehe.tapi klu smua lady bird semak la pulak awk....

    ReplyDelete
  3. Apa yg awak pk n nak kat atas tu..sama dalam pale otak sye nih..hee..lagi2 kereta wolkswagon tu.
    Sbb..sye pun glee ladybird...byk da koleksi tp tetap tak puas n x cukup...husband sye pun geleng pale je tgok dalam rumah,dalam kereta penuh dgn ladybird..

    ReplyDelete

P/S: Nak tanya pasal senibina/architecture? Sila baca SEMUA entri saya pasal 'Study & Architecture Guide' di column belah kanan blog, baca semua komen orang dan apa yang saya reply berserta Q&A di ask.fm saya. Soalan yang dah ada jawapan tidak akan dilayan. Terima kasih.

Terima kasih pada yang ringan tangan komen entri yang lain.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...