Thursday, September 2, 2010

Dulu dan Kini Jauh Bezanya.

Dulu..

sebelum masuk belajar UiTM,
walaupun aku tidur lambat,aku masih boleh terjaga kalau terdengar bunyi apa-apa sewaktu tidur. Memang alert habis lah! Kalau orang sentuh sikit dah boleh terjaga. 5 saat sebelum jam loceng berbunyi pun aku dah terjaga.Hebat kan?Kira kononnya macam ada dejavu yang loceng tu akan berbunyi jap lagi.(ceh..ceh..cehh..hiperbola selalu aku nih..) Apatah lagi kalau ada SMS masuk atau orang call.Memang senang giler lah bangun!

Kini..

semenjak masuk belajar..
Jam loceng aku yang bunyi annoying tahap gaban "KRINGGG!!!" tuh dah rosak.Aku rasa dia dah tak larat menjerit.Sebab aku susah giler nak bangun. Aku ingatkan sebab bateri dah kong.Aku pun tukar la bateri.Tapi dia tak mahu bunyi lagi.Fine! Aku rasa dia merajuk dan taknak bekhidmat dengan aku lagi. Mana taknya, kalau berbunyi, satu rumah sewa boleh dengar walaupun pintu bilik aku tertutup.Tapi jam kat tepi telinga aku nih,aku masih boleh tidur lena tahap air liur meleleh nak buat peta dunia baru kat bantal tuh..

Hp? Huhuuu..jangan cakapla..Orang call, missed calls sampai 21 missed calls. yang ke-22 baru aku terjaga. Aku stress! apakah penyelesaiaan masalah aku nih..

*Rasa macam menulis kat ruangan keluh kesah bersama Kak Esah pulak*



16 comments:

  1. bahaha...baru kamu tawu blaja mcm ne..kah2...

    ReplyDelete
  2. kalau camni punya masalah...memang tak bole diselamatkan dah...haha

    ReplyDelete
  3. err..masalah student u!!
    sama la kita ahahah

    ReplyDelete
  4. letih sbb kte kerah otak utk pk kot...kn2??setuju tk...hehe

    ReplyDelete
  5. saya pn blajar jugak. xd masalah pn..hehe (muka kerek). kesian org yg kol 22x tu.

    ReplyDelete
  6. kawan-kawan diatas : betul laa..penat pikir kot.skali dpt tidur mmg nyenyak xnak bangun dah.

    khairilnizam:
    eleeehhh..tp buln puasa ni hari2 bangun lambat pastu tak gi kelas kan..

    ReplyDelete
  7. hahaha...
    kalau letak bom sebelah agak2 bangun tak?...
    =p

    ReplyDelete
  8. lena sgh tido..jgn sampai loceng kecemasan bnyik ta bgun sudah!
    ;D

    ReplyDelete
  9. student normal la tue yunk...memang semua camtu..hehe...

    ReplyDelete
  10. salam

    bahaya tu sophie. Kalaulah berlaku apa-apa emergency kan kes naya tu..

    ni tentu kes selalu berjaga malam ni..

    saya orang bisik halus kat telingapun dah terjaga.. hehe

    ReplyDelete
  11. yanie : ngee..takut jugak.

    tomato gurl's life : tahu..sbb tu redha je..

    macy: sangat okey.

    Cikgu Rasyid : huhu.mmg la slalu berjaga malam..student kan.. dulu sy pun mcm cikgu.skrg? jgn harap..

    ReplyDelete

P/S: Nak tanya pasal senibina/architecture? Sila baca SEMUA entri saya pasal 'Study & Architecture Guide' di column belah kanan blog, baca semua komen orang dan apa yang saya reply berserta Q&A di ask.fm saya. Soalan yang dah ada jawapan tidak akan dilayan. Terima kasih.

Terima kasih pada yang ringan tangan komen entri yang lain.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...