Friday, December 10, 2010

Kenapa Aku Penat Minggu Ni? vs Result Exam Dah Keluar!

Assalamualaikum.. (tak jawab dosa..mat rempit selalu cakap macam ni kan.benci oh! )

 *serius weyyy pagi sangat. Ngantuk kot. (-_-) Tidur lewat sebab nak berblogging tahu tak???*

Tanpa membuang masa memberikan mukadimah yang panjang lebar, aku nak cerita serba sikit lah aktiviti aku lately ni yang membuatkan aku tiada masa nak update blog dan terjah kembali mereka yang blogwalking dan komen pada entri sebelumnya. Huh! Penat gak type ayat panjang camni. Okey, aku dah pernah bagitahu yang cuti bulan 12 ni aku akan sibuk di kolam renang. Kan cuti sekolah kan. Ada program Sports Camp dari Isnin sampai Jumaat (esok). Macam aktiviti cuti sekolah untuk budak-budak. Aku dijemput (ceh padahal diupah) untuk menjadi salah seorang Coach program tersebut. Ada 39 orang budak yang berumur antara 6 tahun hingga 14 tahun semuanya. Rasa macam sikit eh budak? Jangan dilihat pada nombor yaaa..

Budak-budak= aktif + degil + BUAS. Wey serius penat wey program ni dari 8am-4pm. Rehat 12-2pm. Kenapa aku cakap penat? Ok, mengajar kanak-kanak yang sangat aktif memang penat.Lebih penat daripada biasa. Dengan kaki mereka yang tak cecah lantai kolam, kena pegang & sentiasa pantau. Dengan keberanian melampau diorang yang main lompat dalam kolam walaupun tak pandai berenang. Adehhh.. Mungkin ni the first and the last kot aku handle Sports Camp ni.

Di sini aku mahu share videos waktu aktiviti. Tapi masa mengajar swim tu takde orang nak rakam video. Jadi bila keluar kolam bolehlah rakam video sikit. Photographer pun takde. Abehtu asyik aku je jadi photographer. Bila aku yang kena handle program, takde orang pun nak amek gambar. Cis sunggoh!! First video, senamrobik di di waktu pagi. Lagu chicken dance. Best!!! Suke! Suke! Teingat orientasi sem 1 dulu.

Ok layanzzz...!


Selalunya buat senamrobik di luar. Tapi sebab hujan renyai-renyai jadi buat kat dalam jela. Aku tak banyak ambil gambar so aku share dengan meletakkan video ajela k.Video dan gambar pakai hp aje. Itupun kalau korang sudi la nak tengok.huahua.. Bajet macam artis.podah~

Ok, ni pula waktu rehat. Memang lama waktu rehat.2 jam. Lepas makan, budak-budak ni memang hari-hari tak sabar nak masuk kolam. Memang! Memang! Memang.. Urghhh~ DIORANG SUKA BUAT MUKA KESIAN TAW BILA TAK DAPAT MASUK KOLAM.Lepastu nk main-main kicking board bagi hint lah tu "cikgu boleh tak nak masuk kolam sekarang..?"


Aku pun kesian gak kat budak-budak nih sebab melangut aje duduk tepi kolam. Jadi aku pun bawa ke kolam di luar. Yang memang kolam kanak-kanak tu. T_T tolonglaa weyyy.. Kalau korang tengok video kat bawah ni pun serius boleh faham kenapa penat nak jaga budak-budak nih. Wuwuwu..kenapa korang berpurak-purak sopan bila tak dapat masuk kolam. Tapi dah dapat masuk kolam aje masing-masing tunjuk belang zebra.uhuks.


Nasib baik aku dapat group budak perempuan yang dah besar sikit. Umur 10-14 tahun. Okla, takla susah sangat nak jaga. Fast learner pulak tu. Coach yang lagi 3 orang semua dapat budak-budak kecik.huhu.Aku kesian tengok kawan aku yang sorang nih. Sampai tertidur-tidur time rehat. Adui Nasa, nasib hang laaa.. Tuah ayam nampak di kaki, tuah manusia siapa yang tahu. *tiba-tiba* sebenarnya nak cakap aku bertuah lah time program tue.huahuahua..



Esok, Jumaat hari last tapi aku minta orang lain ganti tempat aku sebab aku harus gerak ke Perak sebab nak kahwin. Eh, kawan kahwin.huahua.. Yes!!! First time tu naik train pegi jauh sikit.wawawa.. Teruja! Teruja! Naik business class tuuuu.. (alasan.sebenarnya sebab tiket ekonomi dah habis. CISSS!!!) Tapi aku harap aku sempat jumpa budak group aku yang 11 orang tuh sebab aku dah siap bungkus goodie bags nak bagi diorang =)  besttt.. kami main games. Macam lumba lari dalam air, cari harta karun dalam air..Lumba kayuh naik pelampung lawan dengan Coach Naz. Macam-macam lah. Habis pecah gelak tak tahan tengok kelakar sangat diorang berlumba. Siap ada yang cheating lagi kasi percik-percik air. Memang kenangan yang tak dapat dilupakan lah!

*yes! think positive! Life is wonderful. Ustaz kata orang yang stress ialah orang yang tidak penyabar. So tepuk dada tanya hati. Kamu orang yang stress ke tak?  *

Nota Kecil Hari Ini:
Result exam UiTM dah keluar. Kalau sesiapa yang ada pernah baca blog aku entri masa aku stress sebab research paper dan subjek lain.Hehe.. Aku nak bagitahu, Aku bersyukur sangat-sangat. Alhamdulillah..Nak rebah aje rasa bila check aku lulus semua subjek. Walaupun tak la with flying colours sangat tapi aku tetap bersyukur. Sebab aku tahu course yang aku pilih ni bukan mudah. Dan lecturers dan seniors selalu pesan, bila grad nanti, yang betul-betul grad on time kadang-kadang tak sampai half of the class pun. Kalau nak tahu course aku di sini satu batch satu class aje. Bukan satu batch ada 2,3,4 class macam tu. Make sure lepas semua subjek every sem.Jadi aku rasa sangat berbesar hati. Sebab aku dapat grad on time dan tak pernah fail apa-apa paper selama 8 sem aku belajar. T_T   Ni semua berkat doa mak aku jugak, ayah aku jugak. Dan mungkin diri sendiri yang setiap kali sebelum masuk exam hall aku buat solat sunat hajat. Cuak ke bebeh kot!
Thanks kepada kawan-kawan seperjuangan yang sentiasa membantu aku dalam pelajaran. Thanks to encik ehem-ehem pakwe kesayangan I yang selalu jadi tulang belakang bila dalam kesusahan. I really appreciate all of you. Saaaaaayang korang~

"Ya Allah Ya Tuhanku, aku beryukur atas segala kenikmatan yang kau berikan. Aku sudah hampir cukup semua. Hampir sempurna kurasakan hidup ini. Apa lagi yang mampu aku pinta dariMu Ya Allah melainkan keberkatan dari setiap perkara yang kulakukan. Terima kasih kerana Engkau Tuhan yang Maha Mendengar suara hati dari doa hambamu yang kerdil ini."


*wuwuwuw..takleh tengok grade aku.Tengok aku lulus sudah.huahua..*

Ohya, akan ke Perak dari Jumaat hingga Ahad. Then ke Kedah. Isnin sampai rumah. Tak dapat terjah korang T_T  Bye-bye kawan-kawan. Wa miss sama lu.

14 comments:

  1. berehat lah dengan sepuasnye yer sophie..

    tahniah result exam sophie okei

    :)

    tahniah & tahniah

    ReplyDelete
  2. akak, congratsss! yana punya ok la.. alhamdulillah.. tapi kenapa macam down sikit ek?? hahahahhah

    ReplyDelete
  3. congrats Sophie. kita kena bangga dgn result kita sebab kita tahu susah nye kita study kan kan kan :D

    ReplyDelete
  4. mesti result gempak kan? congrate sophie..sian cikgu sophie bz ek..hehe..

    ReplyDelete
  5. Tahniah coz lulus! Wahhh seronok la korang dpt ajar budak2 berenang. Psstt.. tadi ingatkan awak yang nak kawen. Saspen kejap huhu..

    ReplyDelete
  6. Sophie! Macam sgt best je mengajar budak2 sports camp tu! Semua pun bersemangat je. :D

    ReplyDelete
  7. alhamdulillah..tahniah sophie.....erm..ila kena sabar lah cmne..heheh..


    eh eh??mai kdh eh??hehhe

    ReplyDelete
  8. tahniah lulus :D
    ok la tu akk ni rajin melayan bdk kecik :)
    ade sifat keibuan gitu ;D

    ReplyDelete
  9. rehat secukupnya okey... jaga kesihatan..

    anyway, kongrets sbb lulus exam.. hehe.. i punye result lom kluar lg... debar2 gak ni.. :)

    ReplyDelete
  10. anisa:thanks syg..

    the nurul: thanks k nurul..

    liyanaaziz: hihi..itu kene tanye diri sendiri..

    ee: huhu..agak betul la ee..penat lorh blajar.kalau kerja at least dpt gaji..hehe..

    aida: tengkiu..

    twinkle2: haha..keibuan? gulp~



    farhana: huhu..tak la gempak sgt..tp puas hati la..dan bersyukur sgt2..

    Faizal & Fashitah: thanks..haha..eh xlaaaa...sy nak kawen lambat lagi..

    Bash: u x boleh ajar..nanti bash jd lagi kurus..haha..

    Ila: thanks.Haha, yup, banyakkan bersabar yer ila..

    aida suraya: huhu..thanks..

    hamzah ian: a ah.. =B

    sophia rani: good luck k.. =)

    ReplyDelete

P/S: Nak tanya pasal senibina/architecture? Sila baca SEMUA entri saya pasal 'Study & Architecture Guide' di column belah kanan blog, baca semua komen orang dan apa yang saya reply berserta Q&A di ask.fm saya. Soalan yang dah ada jawapan tidak akan dilayan. Terima kasih.

Terima kasih pada yang ringan tangan komen entri yang lain.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...